שיווק ופרסום באינטרנט

אמצעי השיווק באינטרנט רבים ומגוונים. כאן אסקור את האמצעים הנפוצים ביותר.

בחברת “לורקה” צברנו נסיון רב בשיווק ופרסום ברשת האינטרנט. פרסום ברשת האינטרנט הוא מקצוע בפני עצמו, רב חברות הפרסום ה”קונבנציונליות” פתחו מחלקה מיוחדת העוסקת בתחום בגלל הייחודיות של התחום (בדר”כ יוסיפו את המילה “דיגיטל” לשם החברה וכך יקראו למחלקה החדשה). ההבנה הנדרשת באמצעי השיווק באינטרנט היא מגוונת וכוללת בתוכה, מעבר להבנה בתחום השיווק והפרסום, את כל ההיבטים הטכנולוגיים הכרוכים בעולם האינטרנט. אנו רואים את היתרון היחסי שלנו בשימוש ברשת האינטרנט בכך שצברנו ידע רב בשילוב בין עולם הטכנולוגיה ועולם השיווק והפרסום. כמו כן, יתרון נוסף הוא שילוב של קידום אורגני במנועי חיפוש (SEO)וקמפיינים מקבילים בתשלום. מחירי הפרסום באינטרנט בשיטת PPC דומה בכל המערכות ויכול לנוע מ 0.5 ש”ח להקלקה זולה, 2-3 שקלים להקלקה על מילה ממוצעת והמחיר יכול להרקיע שחקים למילים מעולם הפיננסים, שם יכולה הקלקה לעלות 50 שקלים ואף יותר.

אמצעי הפרסום באינטרנט לדוגמא:

  1. שיווק אתר אינטרנט בגוגל, מערכת Adwords: (קמפיין PPC – Pay per click)
    גוגל מציעה לנו מגוון פעילויות שיווק לאתרי אינטרנט. היתרונות של גוגל הם רבים:

     

    1. מידיות – הקמת קמפיין אינטרנט פשוט תוך 5 דקות.
    2. חשיפה לקהל יעד גולשי אינטרנט מפולח בכל העולם.
    3. המערכת מאד אמינה ופשוטה להבנה וניהול.
    4. קישור מעולה למערכת הסטטיסטיקות של גוגל Google Analytics ולכלל מערכות גוגל כמוWebmaster tools ועוד. הקישור של מערכת גוגל לסטטיסטיקות מאפשר יצירת Conversion Goals (בעברית קוראים לזה “המרות”). ע”י יצירת “המרות” ניתן לנתח את קמפיין הפרסום בגוגל בצורה מיטבית.
    5. מאפשרת פרסום גם בתמונות בגדלים שונים.
    6. מאפשרת שליטה בזמנים לפרסום לפי שעות\ימים, תזמון קמפיינים באינטרנט בצורה מדוייקת ביותר.
    7. חשיפה הן במנוע החיפוש של גוגל והן ב”רשת התוכן” Content network.
    8. שלילת מילים מקמפיין (למשל אם אני מפרסם עזרה משפטית לקטינים שלא יקפצו מודעות של סקס וכדומה)
    9. שליטה מירבית ברשת התוכן – פיטשר חדש שגוגל הוסיפו לאחרונה אשר מאפשר שליטה על מחיר כל מודעה (הקלקה על מודעה) לפי מיקומים, דהינו, לפי כל אתר שבו מתפרסמת מודעת גוגל למשל, כאשר אני מפרסם מודעה על הפסקת עישון, אני אהיה מוכן לשלם יותר לאתרים שעוסקים ברפואה לנשים בהריון מאשר באתרים שעוסקים בלימודים (קהל היעד של אנשים שרוצים להפסיק לעשן מאופיין בגיל יותר גבוהה מאשר סטודנטים).
    10. גוגל נותן כלי לניתוח מילים אשר מאפשר לנו לבחור מילות מפתח לקמפיין הפרסום שלנו בצורה מייטבית
    11. עדכניות – גוגל כל הזמן מוסיפים ומשפרים את הכלים שהם נותנים לנו המפרסמים ע”מ לייעל את הקמפיינים שלנו באינטרנט.
    12. באגים – אני לא מצאתי.
    13. שיתופי פעולה עם גופים גדולים בשוק כמו YAHOO, YOUTUBE ועוד רבים וטובים.
    14. חשיפה משולבת: בגלל שגוגל הוא מנוע החיפוש החזק ברשת, פרסום בו יעזור לאתרי אינטרנט אשר מפרסמים בכך שמודעת הפרסום שתתפרסם במנוע החיפוש הקישור ממומן, תופיע בסמיכות לתוצאות החיפוש האורגניות. תופעה זו תעזור לנו לקבע את המוצר או המותג בתודעת הגולש.
    15. אפשרות לקבוע תמחור לפי חשיפות במקום הסטנדרט של תשלום לפי הקלקה ppe vs. ppc . שיטה זו הנה מתקדמת יותר ודורשת הבנה רבה של תהליכי פרסום ברשת.

    סיכום: אני בטוח שיש עוד הרבה מה להגיד על קמפיין pay per click ו ppe של גוגל, אני מוצא את המערכת של הפרסום של גוגל עדיפה לעסקים שזהו להם הפרסום הראשון באינטרנט. אני מאמין כי דרך מערכת זו כל עסק יכול להתחיל לפרסם באינטרנט בצורה פשוטה ויעילה.

  2. מערכת פרסום הבאנרים והחלפת באנרים של סקינדו מאפשרת לך להעלות אונליין באנרים לפרסום – באתרי אינטרנט ממוקדים לקהל הלקוחות שלך, לאשר פרסום באתרי אינטרנט לבחירתך ולשלוט בפרסום אונליין באמצעות מערכת פרסום הבאנרים. כמו כן, מערכת פרסום הבאנריםמאפשרת לבעלי שטחי פרסום באתרי אינטרנט לבחור באנרים מתוך מאגר הבאנרים ולפרסם אותם באתר האינטרנט שלהם. באמצעות המערכת החכמה של סקינדו תוכל כבעל פרסום באנרים או כבעל שטחי פרסום באתרי אינטרנט לצפות בסטטיסטיקות, לעקוב ולנהל את הפרסום שלך 24 שעות ביממה.
    להמשך המאמר >>>
  1. קמפיין אינטרנט בוואלה – Walla:
    אתר וואלה הינו אחד האתרים החזקים ביותר בישראל, ובגלל שכך, הינו יעד רציני ליצירת קמפיין שיווקי. בוואלה ישנם שני ערוצי פרסום עקריים: בדומה לגוגל – פרסום לפי הקלקה ברשת תוכן ובמנוע החיפוש ופרסום באנרים.

     

    1. ppc בוואלה: בדומה לגוגל, לאתר וואלה ישנה מערכת לניהול קמפיינים אשר מופיעים כמודעות ליד תוצאות חיפשו – קישורים ממומנים. המערכת קלה ליישום אולם כמובן פחות יעילה מהמערכת של גוגל (2 מתכנתים מול 2000 שעובדים על המערכת עושה את ההבדל) אני בסה”כ מרוצה מהביצועים של המערכת והמחירים לכל קליק שווים לכל נפש.

    2. פרסום באמצעות באנרים – מיועד לקמפיינים בעלי תקציב גבוהה, נדרש לעצב את הבאנר ע”י מעצב, לבצע מחקרי שוק וכדומה. המחירים של הקלקה על הבאנר יותר גבוהים וכמובן כמות החשיפות היא עצומה ולכן נדרש תקציב גבוהה. קמפיין באנרים מוצלח בוואלה יכול לעשות עבודה נפלאה ולהביא תוצאות מפתיעות.

  2. מערכת מרלין לפרסום באינטרנט – מערכת פרסום ישראלית כחול לבן. המערכת מאפשרת לפרסם מודעות טקסט במאות אתרי אינטרנט בישראל בתוכם: Ynet, Nana, Globes, Morfix ועוד רבים וטובים. אני אישית מאד אוהב את המערכת הזו מכיוון שהשליטה על הצעות המחיר לכל מילה היא מאד מתקדמת (Bid per word). השוני העקרי בין מערכת זו לבין מערכת הפרסום של וואלה של גוגל הוא שאין שליטה על תקציב יומי אלא על “בנק מזומנים” אשר מזרימים למערכת והקמפיין מושך מה”בנק” עד לסיומו. בעקבות כך, נדרש לעקוב אחר הקמפיין בצורה יותר זהירה.
    היתרון הגדול של מרלין הוא בקהל היעד שלה – גולשי Ynet שהם בעצם אפשר להגיד עם ישראל…
  3. Zap – כן, זאפ היא סה”כ מערכת פרסום !
    מערכת זאפ הנה מערכת טובה שכדאי להשתמש בה כאשר מוכרים מוצר “און-ליין” – מכירה ישירה במערכת האינטרנט. זאפ הוא אתר איכותי שרב עם ישראל גולש בו לפני שמקבל החלטה על קניה ברשת ולכן, מי שמוכר מוצרים בצורה מכוונת ברשת האינטרנט, ראוי שיופיע בה.
  4. נטקס \ netex – אחד מהאתרים הוותיקים בישראל. היתרון (והחסרון…) בנטקס הוא פנייה לקהל יעד פחות מנוסה באינטרנט. האתר נחשב לאמין וניתן לשלם כדי לקדם את הקישור לאתר האינטרנט שלכם.
  5. נטו \ NETO – מערכת פרסום אינטרנט חדשה יחסית. הפרסום בנטו דומה מאד לפרסום של חברת מרלין רק שתמהחל אתרי האינטרנט שונה ומגוון מאד: למשל – doctors, themarker ועוד רבים וטובים.
  6. פרסום באמצעות באנרים באתרי אינטרנט: אתרי אינטרנט רבים מאפשרים פרסום ישיר באמצעות מכירת שטחי פרסום באופן עצמאי (ללא מתווך כדוגמת גוגל, וואלה וכדומה). כאשר רוצים להרים מסע פרסום כולל, הן ברשת האינטרנט והן באמצעי מדיה אחרים (רדיו, טלביזיה, עיתונות וכדומה), כדאי לבדוק “קניית סל מדיה” ברשת האינטרנט, בדר”כ ניתן לרכוש את סל המדיה דרך חברות הפרסום כחבילת פרסום כוללת. ניתן כמובן “לעשות שופינג” בעצמנו בעניין אולם לא תמיד זה יהיה יותר רווחי מכיוון שחברות הפרסום קונות “בלקים” (חבילות) של מדיה מאתרי האינטרנט הגדולים ובכך מוזילות את המחירים. בנוסף, כאשר בבאנרים עסקינן, יש גם לעצב את בהאנרים שזה כבר מקצוע נוסף בפני עצמו.