מיתוג עסקי באינטרנט

מיתוג עסקי מוצלח ברשת האינטרנט הוא המפתח להצלחה ולנסיקת האתר והעסק שלך בעולם התחרותי של היום, שבו עסקים ואתרים נפתחים חדשות לבקרים. בתהליך מיתוג עסקי יוצרים לעסק, לשירות, למוצר ולאתר תדמית, המורכבת ממכלול של מאפיינים, ערכים ואלמנטים שיווקיים. מיתוג עסקי בעידן האינטרנט קל לביצוע ומביא לחשיפה גבוהה תוך זמן קצר. טוב, אז… יש לי אתר! האם אני צריך גם "מיתוג עסקי"? מהי חשיבותו של תהליך מיתוג עסקי באינטרנט? וכיצד מתבצע תהליך המיתוג?

 

מיתוג עסקי באינטרנט – על מה בעצם אנחנו מדברים?

אנו חיים בארץ למודת "מיתוגים", שבה כל חורשת אורנים קטנה ומרובת קרחות נקראת יער, דירת 4 חדרים בשיכון היא "דירת חלומות" וכל זרזיף גשם מלווה משב רוח קל הופך במהרה ל"סופת גשמים". אלו הן דוגמאות צנועות לכוחן של מלים, הגדרות ותדמיות, ולהשפעתן עלינו – המתעניינים, הצרכנים והגולשים. מהו, אם כן, מיתוג עסקי באינטרנט? על פי ההגדרה, מיתוג הוא תהליך שבו יוצרים ומחדירים מותג חדש לשוק. מיתוג עסקי מוצלח מעיד על טיב המוצר או השירות, מגדיר את מאפייני וערכי העסק, מדגיש את ייחודו, ומבדיל את העסק או השירות מעסקים דומים. תהליך של מיתוג עסקי באינטרנט מאפשר להגדיר ולקבוע מהו הרושם שיקבל מי שיחפש מידע אודות השירות המבוקש, החברה, העסק או בעליו. מיתוג עסקי ברשת האינטרנט מוביל לחשיפה גבוהה וניכרת ומספר גולשים רב בזמן קצר. כמו כן, הרשת מאפשרת חשיפה מדויקת וממוקדת, לקהלי היעד הרצויים והמתאימים.

 

מהן השיטות שמובילות למיתוג עסקי באינטרנט?

מיתוג עסקי טוב משיג עבור האתר והעסק שלך יתרונות רבים, ונשען בין היתר על הכלים הבאים:

  • קידום אורגני של האתר – דירוג האתר בין המובילים בתוצאות החיפוש של גולשים עבור מילות מפתח מסוימות.
  • תוכן מותאם ואיכותי שמסייע למיתוג ולקידום האתר – הרשת מלאה תוכן ומידע. על מנת להפוך את העסק שלך לנבדל, ייחודי ומושך גולשים ולקוחות פוטנציאליים, יש להוסיף בו תכנים איכותיים, שמקנים לגולש שילוב של אינפורמציה חשובה ומועילה, לצד דגש על היכרות עם העסק ואיכויותיו, וכן תכנים אודות יתרונותיו הבולטים, המבדילים אותו ממתחרים בשוק.
  • חשיפה בפני קהל יעד ממוקד – בתהליך מיתוג עסקי משיגים תוצאות מרשימות כאשר עורכים פילוח של קהלים, ומפנים את השיווק לקהל היעד המתאים. הפתגם הידוע מציע שלא למכור קרח לאסקימוסים… (אבל אם אתם משווקים קוביות קרח, בהחלט אפשר לפנות לקהל יעד של בעלי מסעדות וברים, למשל). אם פתחתם עסק לבנייה וממכר צעצועי עץ, כדאי לפנות להורים צעירים וגננות, ולעומת זאת, עסק לעיצוב חתונות פונה לקהל יעד של זוגות צעירים בגילאי ה-20-30. הגישה השיווקית תיגזר בהתאם, על מנת שהמיתוג יהיה יעיל ויקצור פרות.
  • הקמת דפי פרופיל עסקי ברשתות החברתיות וניהולם השוטף – גולשים רבים מבלים שעות ניכרות ביום בגלישה ברשתות החברתיות ורבים נכנסים לאתרים החברתיים לפחות אחת ליום. עדכונים שוטפים, סטטוסים, מבצעים, תמונות וכיו"ב מעוררים עניין ומשמשים כמנוף שיווקי. 
  • שיטות שיווק מגוונות נוספות כדוגמת פרסום בלוג מקצועי או מאמרים בתחום, פרסום ויראלי, הודעות מייל, ניוזלטרים, הודעות בפורומים ועוד.

ומה עוד מקנה מיתוג עסקי באינטרנט?

מיתוג עסקי נכון מסייע לגולשים לקבל את הרושם החיובי הרצוי, באופן טבעי ולא מאומץ, ובהלימה עם ערכי המותג. כך למשל, לעסק לצניחה חופשית כדאי ליצור תדמית משוחררת, צעירה וחופשית, ואילו למשרד רואי חשבון מוטב ליצור רושם מכובד, אחראי וסולידי. המיתוג העסקי משדרג את אתר הבית של העסק, ויוצר מראית עין רצויה של רצינות, מקצועיות ואיכות. תהליך המיתוג פועל בשתי רמות: האחת – פנים עסקית והשניה – כלפי חוץ. תהליך מקצועי מסייע לבעלי עסקים להגדיר את הערכים, המטרות, האסטרטגיות, החוזקות והיתרונות לפיהם העסק פועל, וליצור מעין עמוד שדרה פנימי. לאחר מכן נבנית אסטרטגיה שנועדה להקרין את כל אלו החוצה, אל המתעניינים, הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים. 

דילוג לתוכן