בניית אתרים מורכבים

ככל שהטכנולוגיה של האינטרנט, אם אפשר לקרוא לה כך, מתפתחת, כך גם בניית אתרי אינטרנט הופכת להיות מורכבת ביותר. יש אמנם אתרים פשוטים ללא ספק, אבל ככל שרוצים יותר פונקציות ולהוסיף יותר דפים ותוכן לביצוע פעילות מורכבת, כך גם עולה דרגת המומחיות של בוני אתרים. בניית אתרים מורכבים היא נישה בפני עצמה שגם אופן העבודה שלה מותאם לכך. כדי לבנות אתר טוב באמת יש לעבור תבליך של אפיון האתר והבנת הצרכים שלכם גם על מנת לעצב אתר ידידותי למשתמש שמותאם לגולשים ולמכשירים שבהם הם גולשים.

 

כיצד מתחילים לעבוד על בניית אתר מורכב?

כדי לחסוך כסף ולא לבנות טלאי על טלאי, מאפיינים את האתר שלכם ואת הפונקציות שהוא צריך למלא כבר בתחילת העבודה. זה כולל צפי לשנים הקרובות, שדרוגים ועדכונים שחייבים להיות עם הזמן מטבע הדברים משום שהאינטרנט והטכנולוגיות שלו מתעדכנים כל הזמן, כולל הכללים של מנועי החיפוש. בראשית העבודה תידרשו לשבת עם בונה האתרים להגדיר האם האתר שלכם מיועד להיות רק אתר תדמית, אתר תוכן שמתעדכן וגדל כל הזמן, או חנות אינטרנטית? חנות אינטרנטית היא בדרך כלל מורכבת יותר משום שצריך להטמיע בה תוכן רב והזנת מוצרים, מחירים ומוצרים וגם להטמיע את החיבור הנכון והמאובטח ביותר למערכות סליקה מאובטחות כדי להגן על הלקוחות. קריטריון חשוב נוסף הוא עיצוב אתר נוח לגלישה שיתאים מאוד למטרה שלשמה הוא נבנה, כדי שיוכל לאפשר לכם למצות את הפוטנציאל שלו.

 

תכנית עבודה גמישה לפי צפי

אם אתם נמצאים בראשית דרככם כבעלי עסק יכול מאוד להיות שתתחילו מאתר קטן, גם אם מורכב, ותידרשו להגדיל אותו בהתאם לנפח התנועה בשנים הבאות. לכל עסק יש צפי בריא לנפח תנועה ופעילות עסקית והתרחבות, שעל בסיסם בונים את האתר. קחו בחשבון תכנית לחמש שנים לפני שתצטרכו לרענן לגמרי את האתר, וכך תכנון האתר ייעשה נכון וייקח בחשבון את כל השינויים שאתם צופים. אם אתם מרעננים את האתר ובונים אותו מחדש על בסיס דאטה ותוכן קיימים, יש לקחת בחשבון את הלקחים שלכם מהעבודה הקודמת על האתר הקיים, להסיק מסקנות ולהכניס שינויים לפי הטעם שלכם כיום. זה אחד היתרונות בבניית אתרים שמתעדכנים כל הזמן. אפשר תמיד לתקן טעויות תכנון ועיצוב קודמות וליישם ולהטמיע את הלקחים ואת התיקונים כעת, באתר החדש.

 

חשיבות העיצוב והרספונסיביות

רוב התנועה של הגולשים מגיעה לאתרים היום מטלפונים סלולריים ולכן אפילו אתרים מורכבים חייבים לעבור התאמה ולהפוך לרספונסיביים. האתרים צריכים לספק גלישה נוחה אפילו בחנויות גדולות שנמצאות באינטרנט ולכן העבודה חייבת להיעשות יחד עם עיצוב נכון. מלבד נוחיות בשימוש במחשב יש צורך בנוחיות ובפשטות וקלות הגישה לכל מוצר בחנות שתבנו. גם תכנים באתרי תוכן צריכים להיות נגישים וזמינים מבלי להמתין להם יותר מדי זמן כשלוחצים על כפתורים ונכנסים לדפים שונים. בניית אתרים מורכבים נותנת מענה טוב גם לצרכים כאלה כדי שתוכלו להרוויח מתנועת גולשים ולא להינטש על ידם בגלל קשיי צפייה בסלולרי. עיצוב טוב הוא עיצוב שלא רק בנוי על גימיקים, במקרה הזה, למרות שבוודאי תרצו להיות ייחודיים ולהפוך למודל לחיקוי בגלל העיצוב מרשים. היום ברור שהרבה יותר חשוב להבטיח גלישה נוחה ופשוטה להבנה מכל מכשיר ולכן העיצוב עובר היום חשיבה יסודי על UX UI, שפירושו אפיון חוויית משתמש שמתאימה לכם ולאתר שלכם. אל תוותרו על זה כשאתם בונים אתר, משום שככל שהוא מורכב הוא חייב להיות מובן ונגיש.

 

דילוג לתוכן