עלות המרה | Cost conversion

באופן גס, יש 2 אסטרטגיות עיקריות לקמפיין פרסום באינטרנט:

  1. קמפיין חשיפה \ מודעות באינטרנט – כשרוצים ליצור מודעות באוכלוסיה מסויימת לגבי מוצר\שרות\מותג.
  2. קמפיין המרות – קמפיין אינטרנטי שמטרתו הנעה לפעולה – השגת לידים שהם לקוחות פוטנציאליים או בשפת האינטרנט: המרה

אני אתרכז בהמרות, כי זה סטטיסטיקה וזה אומר שניתן לאסוף נתונים מאד מדויקים.
הלקוחות שלי מחפשים לקוחות. לקוחות מגיעים מהמרות. המרות אפשר להפוך למכירות בסטטיסטיקה מסוימת:

המרות "קוצרים" בכמה שיטות:

  1. דף נחיתה, בדף זה בד"כ יהיה טופס HTML ליצירת קשר וזהו. רוצים המרה ספציפית כדי להפוך אותה לסטטיסטיקה של לקוחות. כמובן שהדף יהיה מעוצב כך שיניע לפעולה בצורה המייטבית.
  2. טופס יצירת קשר באתר – אותו דבר רק פחות מושקע
  3. טופס הרשמה לעניין כלשהו (ניוז לטר,חברות באתר,פורום וכדומה) 4. קנייה – אם מדובר באתר אינטרנט שמוכר און ליין מוצר או שרות כלשהו.
  4. מיני סייט – אתר שנולד לצורך אד-הוק למען קמפיין מסויים או מוצר מסויים. בד"כ יכיל דף אחד ובו לפעמים איזה משחק או הפעלה אחרת, הטבות והנחות, מבצעים וכדומה. העיקר להמיר.
  • כדי לספור את ההמרות נדרש להתקין קוד קטן באתר למערכת איסוף נתונים כמו למשל גוגל אנליטיקס.
  • המערכת של גוגל אדוורדס, תומכת בהתקנת קודים לאיסוף המרות וגם ביצוע של A B testing כדי למצוא את דף הנחיתה ה"ממיר" ביותר.

אם אתם מכירים את העסק שלכם, אתם אמורים לדעת כמה שווה לכם לקוח. אם אתם יודעים זאת, זה אומר שיש את כל הנעלמים במשוואה. יש עוד צעד שצריך לעשות, לאסוף נתונים על כל לקוח ומה מקור סגירת העסקה מתוך ההמרות האפשריות.

נחלץ מהסטטיסטיקה מה יחס ההמרה – למשל כמה אנשים שפנו חלקי כמה אנשים שהפכו ללקוח וזאת, לכל קטגורית המרה. עכשיו ניתן לדעת כמה עלה לנו לקוח: אנחנו יודעים עלות המרה, מתוך מערכת איסוף הנתונים הסטטיסטית (למשל גוגל אנליטיקס). אם למשל המרה עולה לנו 30 שקלים ויחס ההמרה שלנו הוא 1:5 זה אומר שהשגנו לקוח ב 30*5=150 ש"ח. עכשיו, אם הלקוח הזה קנה מכונית, זה דיי משתלם הייתי אומר. אם זה לקניית פרחים באינטרנט זה לא כדאי (אלא אם כן מדובר בקמפיין שיש לו גם אלמנט של העלאת מודעות).

מבחינתי, תורת הפרסום באינטרנט מבוססת סטטיסטיקה. אם יודעים לקרוא את המספרים ניתן לעשות צעדים בסיכון נמוך ולשלוט על תקציבי פירסום בצורה אופטימלית.

כשאנו ניגשים לקמפיין הפרסום באינטרנט עצמו, צריך לתכנן:

  1. סוגי מדיה פרסומית – פרסום באנרים, פרסומות טקסט, פרסומות וידאו, כתבות פרסומיות ועוד.
  2. קופי (טקסטים שיווקיים חכמים) של תכני המודעות, התכנים הטקסטואליים של הבאנרים, דפי נחיתה וכל מה שמהווה תווך בין הלקוח לעסק.
  3. קריאייטיב – בד"כ מתכוונים לתכנים הוויזואליים כמו עיצוב באנרים, עיצוב דף נחיתה, סרטוני וידאו פרסומיים,מיתוג קמפיין.
  4. אמצעי פרסום: רשתות פרסום באינטרנט, גוגל, אתרים עצמאיים, קבלני מדיה, משרדי פרסום, רשתות חברתיות ועוד.
  5. מיני סייט \ דפי נחיתה – הם יהיו מלכודת הדבש של הלקוחות שנביא מהבאנרים שמתפרסמים ברחבי האינטרנט.
  6. תמיכה מהעולם החיצוני – טלוויזיה,רדיו,עיתונים וכולי.

עכשיו צריך להקים את הקמפיינים במערכות הפרסום השונות:

גוגל אדוורדס, מרלין, ואללה, סקינדו, נטו וכדומה.

עכשיו מתחילה העבודה של אופטימיזציה של קמפיין אינטרנט על זה בפעם אחרת…

דילוג לתוכן