פרסום באתר – גוגל אדסנס ועוד

איך עושים כסף באינטרנט?

שאלת מליון הדולר – איך לתרגם לכסף את תנועת הגולשים באתר האינטרנט שלנו. כמובן, מדובר על הכנסות שהן מעבר לביזנס העקרי שלנו מאתר האינטרנט. פרסום באתר.

כמעט בכל אתר אינטרנט שתגלשו בו, תגלו שאתם חשופים לסוגים שונים של פרסום: באנרים, משבצות פרסום, מודעות טקסט, לינקים ממומנים, כפתורים מיוחדים, אנימציות ועוד כיד הדמיון הטובה. השיטה הפשוטה, המהירה והבטוחה ביותר הנה להשתמש בגוגל אדסנס – google Adsense. גוגל אדסנס היא המערכת שעומדת מנגדלגוגל אדוורדס – google Adwords. לכל קמפיין פרסום בגוגל שאנו מקימים, יש  את הצד שמציג את המודעות באתרי האינטרנט, מה שנקרא "רשת התוכן" או Content network. הקמת משבצת פרסום באתר האינטרנט שלנו הנה מהלך פשוט ביותר, בעקר במערכת האדסנס של גוגל, לכן אסביר על מערכת זו. ישנן מערכות נוספות שדומות מאד למערכת של גוגל כגון: מרלין, נטו וכדומה. העקרון של כל המערכות זהה – הוספת קטע קוד קטן לאתר שלנו בפורמט javascript ש"קורא" למודעות השונות להופיע באתר שלנו לפי חוקיות שהגדרנו בעת הקמת המערכת. בגוגל, ניתן להגדיר משבצת טקסט ומשבצות למודעות תמונה (באנרים בפי העם).

המודעות שיפיעו באתר שלנו יהיו מודעות שקשורות לתוכן האתר: אם האתר שלנו עוסק למשל ברפואה, יופיעו בד"כ מודעות הרלבנטיות לתחום ו\או מודעות שהמפרסם החליט שהן קשורות למשל: מודעה להפסקת עישון תופיע בכתבת ספורט ב ynet אם המפרסם ביקש שכך יהיה. ככל שתוכן האתר יותר רלבנטי לתוכן המודעה כך נחשבת המודעה ליותר איכותית ז"א שנקבל עליה יותר כסף והיא תופיע מספר יותר גדול של פעמים. ניתן גם למנוע תחרות עם התוכן שלנו באתר ע"י שלילת אתרים מסויימים – לא נרצה שהמתחרה שלנו יופיע בפרסום אצלנו באתר…

כאשר גוגל (או מתחריו) בוחרים איזו מודעה להציג באתרך, הם עושים זאת בהסתמך על מספר פרמטרים:

  • רלוונטיות
    ככל שהמודעה רלוונטית יותר לתוכן הדף, כך תהיה לה עדיפות גבוהה יותר להיות מוצגת בדף.
  • מחיר
    ככל שהמחיר אותו מוכן המפרסם לשלם גבוה יותר, כך תהיה לפרסומת עדיפות גבוהה יותר להיות מוצגת בדף.
  • יכולת המרה
    מודעות אטרקטיביות, היוצרות אחוזי קליקים גבוהים יותר יוצגו בעדיפות גבוהה יותר.

כמה נרוויח מפרסום באתר אינטרנט?

 

 שאלה טובה… זה סוד שמור אצל המפרסמים בכלל ובגוגל בפרט. כלל אצבע הוא שהמפרסמים מעבירים כ-50% – 60% מעלות המודעה למפרסם לבעלי האתר שהציגו את המודעה (אם הוקלקה כמובן), הדרך הטובה ביותר לדעת כמה נרוויח מפרסום באתר האינטרנט שלנו היא פשוט לנסות ולראות.

כאשר ברשותנו אתר אינטרנט שמייצר תנועה רבה, ניתן ליצור שיתופי פעולה עצמאיים עם גופים שיש להם סיבה מיוחדת לפרסם באתר שלנו בעקר אם מדובר על אתר נישה. ניתן גם ליצור קשר עם גופי פרסום גדולים אשר אמונים על תקציבי פרסום של לקוחות רבים וקונים עבורם שטחי פרסום – בדיוק כמו בעולם האמיתי של העיתונות, שלטי החוצות, רדיו וכולי.

דילוג לתוכן