פרסום בגוגל

 

מהו פרסום בגוגל?

בנוסף למנוע החיפוש המציג תוצאות אורגניות (טבעיות), גוגל מפעילה שירות מודעות בתשלום – גוגל אדוורדס. המודעות מופיעות ב-4 התוצאות העליונות והתחתונות כאשר באמצע, נמצאות תוצאות החיפוש ה "אורגניות" של גוגל. התשלום עבור הפרסום מתבצע על בסיס לחיצה (הקלקה) על המודעה או על מספר הטלפון המוצג לחיוג ישיר. הסכום על כל הקלקה נקבע לפני מיקום המודעה ורמת התחרות של אותו ביטוי חיפוש בגוגל (לדוגמא: קליק בביטוי "ביטוח רכב" יהיה יקר בהרבה מאשר קליק בביטוי "חנות מותגים בערבה"). בנוסף, המחיר לקליק נקבע לפי איכות הקמפיין שנקבע לפי מספר פרמטרים ונקרא Quality Score. בנוסף לפרסום במנוע החיפוש של גוגל ניתן לפרסם גם בשטחי פרסום מיודעים באתרים שונים המנוהלים על ידי גוגל. פרסום זה נקרא "פרסום ברשת המדיה של גוגל" וניתן לייעד מודעות לפי מספר גדול מאד של טריגרים (למשל – כתובת אתר, מילים במאמר ועוד)

 

מה דרוש כדי להתחיל לפרסם בגוגל

על מנת להתחיל ולפרסם בגוגל יש צורך בפתיחת חשבון בגוגל אדוורדס והכנסת פרטי אשראי לתשלום. יש להחזיק אתר אינטרנט פעיל או דף נחיתה אליהם יופנו הגולשים המתעניינים בפרסום. גוגל אף מעניקים סכום התחלתי בגובה 300 ש"ח למפרסמים חדשים.

 

יתרונות הפרסום במנוע החיפוש גוגל

  1. התוצאות רלוונטיות עבור הגולש ולא מוצגות לו באופן אקראי אלא על לפי ביטויי החיפוש שהגולש השתמש בהם.
  2. אם לא הייתה התעניינות בפרסום ולא היו הקלקות, לא תשלם על הפרסום.
  3. שליטה מדוייקת על התקציב באמצעות קביעת תקציב יומי.
  4. קמפיין הפרסום אוגר נתונים המאפשרים למפרסם ללמוד מהם כדי להשתפר ברמות המאקרו והמיקרו כדי למקסם את ההישגים ולשמור על תקציב מאוזן.
  5. ניתן למדוד במדוייק את התוצאות על ידי מעקב המרות – בד"כ על ידי מעקב אחרי גולשים השולחים טופס קשר או כמובן, רכישה בחנות מקוונת.

 

חסרונות הפרסום

  1. העלויות עשויות להיות גבוהות ביחס לכמות המכירות שיביא הקמפיין בענפים תחרותיים.
  2. המודעות מוצגות אך ורק למתעניינים אקטיבית באותו תחום.
  3. בניגוד לקידום אורגני, ההשקעה איננה נצברת באופן ישיר וברגע שעוצרים את הקמפיין, הפרסום מפסיק.

 

מה תפקידנו

  1. לנתח את פעילות העסק שלכם ולהמליץ על האסטרטגיה שיווקית הנכונה ביותר.
  2. הקמה של דפי נחיתה.
  3. הקמה של מערך הפרסום במערכת גוגל אדוורדס.
  4. ניסוח מודעות ועיצוב באנרים.
  5. ניהול ותפעול שוטף של הקמפיינים וביצוע אופטימיזציה למיקסום התוצאות.
  6. להתעדכן בכלים חדשים שגוגל מפיצים במערכת שלהם ולהשכיל להשתמש בהם כדי ליצור ללקוח יתרון תחרותי.
  7. מעקב וניתור שוטף של הקמפיים והוצאת דוחות חודשיים ללקוחות.

 

דילוג לתוכן